WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Z KLIMATYZACJĄ SAMOCHODOWĄ

Nie ma nic gorszego niż klimatyzacja w Twoim samochodzie, która przez całe lato wyłącza się awaryjnie. Ale to, że moduł klimatyzacji w Twoim samochodzie nie jest w stanie utrzymać chłodu, nie oznacza, że musisz zrezygnować z chłodzenia.
Opracowaliśmy listę porad dotyczących rozwiązywania problemów związanych z najpowszechniejszymi zagadnieniami dotyczącymi klimatyzacji w samochodach. Sprawdź je, aby w mgnieniu oka uzyskać dostęp do funkcji klimatyzacji!
Od strony drogi znajduje się jedno z najciekawszych miejsc na plaży. Możesz być również zainteresowany zapoznaniem się z 5 najlepszymi wskazówkami dotyczącymi letniej pielęgnacji samochodu.

1. Przepływ powietrza

Jeśli ustawisz maksymalne natężenie klimatyzacji na wartość odpowiadającą jedynie słabemu powietrzu przechodzącemu przez otwory wentylacyjne, może dojść do blokady przepływu powietrza.

Oto czego szukać:

Zacznij jazdę samochodem, włącz klimatyzację i zajrzyj pod maskę silnika.

Sprawdzić, czy koło pasowe znajdujące się z przodu sprężarki obraca się.

Jeśli koło to pozostanie na swoim miejscu, sprzęgło klimatyzatora nie włącza się. Najczęściej jest to spowodowane problemem z okablowaniem lub uszkodzonym bezpiecznikiem. Jeśli sprzęgło szybko się włączy i zwolni, czynnik chłodniczy może być niski (patrz rozdział 3).
Słaby przepływ powietrza może wskazywać na (bardzo) zatkany filtr kabinowy. Sprawdzić filtr kabinowy. Jeśli jest to źródło kłopotów z układem zasilania od razu będziesz o tym wiedział. Załóż nową pompę klimatyzacji.
Sprawdzić, czy skraplacz nie jest zablokowany przez jakiekolwiek gałęzie, robaki lub liście.

2. Wyprowadzenie ciepłego powietrza z samochodu AC

Czynnik chłodniczy jest płynem, który umożliwia pompowanie zimnego powietrza z agregatu klimatyzacyjnego samochodu. Jednak urządzenie, które pracuje na zbyt małej ilości czynnika chłodniczego lub nie ma go wcale, całkowicie traci swój współczynnik chłodniczy. Jeśli system wydmuchuje gorące lub letnie powietrze, może to być spowodowane wyciekiem czynnika chłodniczego.

3. Jak sprawdzić, czy samochód ma wyciek czynnika chłodniczego?

Gdy urządzenia klimatyzacyjne są instalowane w samochodach, system jest wewnętrznie uszczelniony i teoretycznie powinien pozostać taki sam. Jednak wewnętrzne części klimatyzacji są znane z tego, że łatwo ulegają uszkodzeniu i powodując wycieki. Problem z potencjalnym wyciekiem czynnika chłodniczego polega na tym, że po wydostaniu się ciekłego czynnika z układu natychmiast zamienia się on w bezwonny, bezbarwny gaz. Więc nie zobaczysz czynnika chłodniczego w kałuży pod samochodem.
Najskuteczniejszą metodą określenia miejsca wycieków w położeniu urządzenia klimatyzacyjnego jest dostarczenie do urządzenia czynnika chłodniczego i specjalnego barwnika (dostępnego w sklepach samochodowych). Po użyciu urządzenia przez kilka dni (należy krótkotrwale nawiewać zimne powietrze), poczekać, aż pod maską pojawi się promieniowanie UV, przy włączonym zasilaniu. Powinieneś widzieć, gdzie znajdują się nieszczelności, podświetlone przez punkty wydostawania się barwnika.

Inne obszary do sprawdzenia


Należy dwukrotnie sprawdzić, czy wszystkie złącza są prawidłowo zamocowane.

Sprawdzić zawory.

Sprawdzić kolektory węży sprężarki i ewentualne uszczelki wyłączników ciśnieniowych z tyłu.

Co zrobiłby technik?

Problem z modułem klimatyzacji w samochodzie może być prosty do naprawienia lub może wymagać wymiany wielu części. Dowiedzenie się, skąd się biorą te problemy, to zdecydowanie połowa sukcesu.

Studenci zapisani na programy technologii motoryzacyjnej w naszej szkole poznają nauki kryjące się za wieloma złożonymi systemami w Twoim samochodzie i potrafią utrzymać je w optymalnym stanie technicznym.

Chcesz dowiedzieć się, jak technicy samochodowi radzą sobie z takimi rutynowymi kontrolami i wymianami?